Актуальна інформація для вчителів математики, фізики, астрономії на час карантину

  1. Рекомендації по заповненню журналів

Математика.

Вчитель на дистанційному навчанні дає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому (після виходу із карантину) з 12 березня в журнал педагог записує відповідну кількість уроків (без дати), на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (самостійна, контрольна робота) з зазначенням в дужках (дистанційно). Записує домашнє завдання: переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект, розв’язати інтерактивні вправи, опрацювати параграф підручника, розв’язати вправи, виконати тести. Якщо перевірочна робота в Google Classroom, тести (з використанням Google Forms), онлайн тести тоді вчитель має зворотній зв’язок: оцінки. Оцінку за зошит раз на місяць виставляємо (оскільки перевіряємо фото домашніх робіт учнів і не враховуємо при виставленні тематичної оцінки відповідно до методичних рекомендацій МОН України). Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів педагог виставляє тематичні, підсумкову оцінки та обов’язково повідомляє та коментує учням (особисто).

Фізика, астрономія.

Вчитель на дистанційному навчанні дає домашні завдання відповідно до календарно-тематичного планування. Тому (після виходу із карантину) з 12 березня в журнал педагог записує відповідну кількість уроків (без дати), на сторінці «Зміст уроку» вказує теми (самостійна, лабораторна, практична, контрольна робота) з зазначенням в дужках (дистанційно). Записує домашнє завдання: переглянути навчальне відео, опрацювати (створити) опорний конспект, розв’язати інтерактивні вправи, опрацювати параграф підручника, розв’язати вправи, виконати тести, провести дослідження, виконати проєкт. Якщо перевірочна робота Google Classroom, тести (з використанням  Google Forms), онлайн тести тоді вчитель має зворотній зв’язок: оцінки. Лабораторні роботи з фізики у 7-9 класах рекомендуємо замінити домашнім експериментом (з обов’язковим дотриманням техніки безпеки). Зразки завдань домашнього експерименту є в зошитах для лабораторних робіт з фізики видавництва «Ранок». Лабораторні роботи з фізики, роботи лабораторного практикуму для 10-11 класів (якщо їх не виконували протягом навчального року) також рекомендуємо замінити доступним домашнім експериментом або виготовленням саморобних приладів (за бажанням). Учні звітують про виконання такої роботи: фото звіт, відео звіт. Робота учня оцінюється вчителем. Лабораторні роботи з фізики, роботи лабораторного практикуму для 11 класу, які потребують лабораторного обладнання, провести після виходу із карантину.  Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів педагог виставляє тематичні, підсумкову оцінки та обов’язково повідомляє та коментує учням (особисто).

2. Рекомендації щодо форм оцінювання досягнень учнів та виставлення оцінок

Педагог ущільнює кількість годин на вивчення тем і відповідно може зменшуватись кількість контрольних робіт та тематичних оцінок.

При дистанційному навчанні оцінюються домашні роботи (фото, скриншоти…), роботи учнів в Google Classroom,     перевірочні роботи з використанням Google Forms, онлайн тести, лабораторні, практичні роботи, проєкти (не менше одного на навчальний рік) (фото звіт, відео звіт, презентація).

Рекомендації педагогам:

  • Домашнє завдання давати учням на початку тижня на весь тиждень по блокам (темам), щоб учні мали можливість розраховувати і планувати свій час на виконання робіт з інших предметів, з обов’язковим зазначенням терміну здачі виконаної роботи. Обов’язково надавати можливість учням задавати питання (електронна пошта, відеозв’язок…). Учитель перевіряє та коментує (підтримує та мотивує учня) оцінки кожному учню особисто.
  • Домашнє завдання обов’язково має бути диференційованим за рівнями складності та містити творчі (дослідницькі завдання). Для організації зворотного зв’язку з батьками (щоб вони бачили як просувається їх дитина у навчанні) доречно використовувати інтерактивні вправи LearningApps.org та онлайн тести «На урок» (одразу виставляється оцінка в балах (відсотках), визначаються помилки).
  • Шановні колеги! Зараз дуже багато інформації і порад. Тому обирайте те, що ви вважаєте правильним і доцільним для ваших дітей. І не забувайте дякувати батькам, які допомагають дітям у навчанні і контролюють дітей вдома.

Відповідно до плану роботи НМЦ 2 квітня буде проведено онлайн конференцію вчителів математики «Як продуктивно організувати навчання математики під час вимушеного карантину», 3 квітня онлайн конференцію вчителів фізики «Із досвіду впровадження хмарних технологій у дистанційному навчанні фізики в умовах карантину». Одним із питань для обговорення буде перевантаження учнів, співпраця з батьками.

 З повагою Манзарук Світлана Михайлівна, методист з математики, фізики, астрономії науково-методичного центру Миколаївської міської ради.