Правила внутрішнього розпорядку

 І. Загальні правила

1.1. Учні приходять у школу за 15 хвилин до початку занять за розкладом.

1.2. Учні школи вітаються з персоналом, вчителями та іншими дорослими.

1.3. Приходити до школи необхідно в чистій, випрасуваній одежі ділового стилю та чистому взутті, з охайною зачіскою.

1.4. Черговий адміністратор у разі порушення вимог пропонує привести себе в належний вигляд. Зауваження фіксують у журналі  щоденного контролю та у щоденнику учня. Неохайний учень отримує попередження, про що його батьків інформує класний керівник.

1.5. У весняно-зимовий період учні школи повинні мати при собі змінне взуття.

1.6. Відвідування навчальних занять, бібліотеки, їдальні школи у верхньому одязі не дозволяється.

1.7. Учням заборонено приносити до школи не потрібні для занять речі.

1.8. Користування мобільними телефонами під час проведення уроку суворо забороняється. Телефон повинен бути вимкнений або у беззвучному режимі. При неодноразовому порушенні цієї вимоги телефон забирається і передається батькам учня у той же день.

1.9. Пропуски учнем навчальних занять з поважної причини підтверджуються необхідними документами.

1.10. Учням заборонено без дозволу заходити до навчальної частини та інших кабінетів школи, де працює адміністрація школи.

1.11. Усі школярі зобов’язані берегти шкільне майно, зелені насадження на території школи, бережливо поводитися зі своїми речами та речами товаришів.

1.12. Учні школи зобов’язані дбайливо ставитися до роботи технічного персоналу школи, зберігати чистоту й порядок у туалетних кімнатах, коридорах, виконувати санітарно-гігієнічні правила.

1.13. У разі навмисного пошкодження шкільного майна батьки учня зобов’язані відшкодувати матеріальні збитки.

1.14. Суворо забороняється тютюнопаління в школі та на її території.

1.15.Відповідно до Закону України «Про освіту» обов’язки щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти покладені на: здобувачів освіти.
Згідно з частиною третьою статті 53 Закону України «Про освіту» здобувачі освіти зобов’язані поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм.Вдповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).Повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

ІІ. Поведінка учнів на уроках

 2.1. Після першого (08.05) дзвоника учень школи займає своє місце в класі, готує необхідні для уроку речі. Неприпустимо очікування вчителя біля дверей, у коридорі.

2.2. Запізнення учнів на заняття фіксуються у журналі  щоденного контролю та у щоденнику учня.

2.3. Директора, завуча, учителя, дорослих учні зустрічають вставанням.

2.4. За кожним учнем класу на заняттях закріплюється постійне робоче місце. Учень має право пересідати на інше тільки з дозволу вчителя.

2.5. Під час уроку учневі необхідно дотримуватися дисципліни й порядку, не залишати після себе сміття, папір на столах, підлозі.

2.6. Після закінчення заняття учні встають після слів учителя «Урок закінчено». Виходити з класу слід спокійно, тільки з дозволу вчителя.

2.7. На уроки фізкультури учні з’являються у спортивній формі відповідно до сезону. Для переодягання у спортивному залі функціонують роздягалки.

2.8. Підручники школяра мають бути акуратно обгорнуті. У них не можна загинати сторінки, робити підкреслення, виривати сторінки та ін. Псування, втрата підручника відшкодовується згідно з нормативними документами.

2.9. Зошити учні ведуть чисто, охайно, у відповідності з вимогами орфографічного  режиму, підписи  мають відповідати встановленим зразкам.

2.10. Кожен учень 2-11-го має щоденник єдиного зразка, в якому охайно синьою пастою або чорнилом ведуться відповідні записи.

2.11. У разі порушення дисципліни учнем школи класний керівник інформує його батьків. Неодноразове порушення учнем дисципліни тягне за собою виклик до школи батьків та впровадження проти батьків відповідних дій, встановлених законодавством.

2.12. Виставлення оцінки за поведінку в щоденник учня відбувається щотижня класним керівником.

2.13. Учням школи не дозволяється самовільно школу до закінчення навчальних занять, це розглядається як порушення дисципліни.

2.14. У разі захворювання учень відвідує медпункт, за показниками  отримує звільнення від занять, інформує про це класного керівника та чергового адміністратора і тільки потім залишає школу.

2.15. Спілкування зі старшими, однолітками має бути виваженим, привітним і доброзичливим. Учень не повинен допускати принизливі й образливі вислови, вживати ненормовану лексику та ін.

2.16. Зі школи учні виходять спокійно, дотримуючись порядку.

2.17. Після закінчення занять та позаурочних заходів учні не мають права знаходитись у приміщенні школи без нагляду педагогічних працівників.

ІІІ. Поведінка учнів під час перерв

3.1. Під час перерви учні 5-11-х класів переходять з одного навчального кабінету в інший спокійно, без метушні й галасу.

3.2. Особливо уважними треба бути учням під час руху сходами. При пересуванні слід триматися правого боку.

3.3. Учням забороняється бігати сходами, штовхати одне одного, створювати конфліктні ситуації, використовувати непристойні вирази і жести.

3.3. Заборонено під час руху коридорами вживати їжу, напої, штовхатися, розмахувати руками, галасувати. Вживання їжі учнями дозволяється тільки у шкільній їдальні.

ІV. Поведінка учнів поза школою

4.1. Учень школи зобов’язаний бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у стосунках.

4.2. Бути уважним до дорослих, маленьких дітей і літніх людей.

4.3. Дотримуватися правил дорожнього руху та поведінки в міському транспорті, громадських місцях.

4.4. Дбайливо ставитися до природи.

4.5. Забороняється вживання алкогольних напоїв.

4.6. Учень школи повинен дотримуватися мовного  етикету, не дозволяти нецензурних висловлювань.

4.7. Перебування без дорослих у місцях відпочинку, прогулянки містом тощо для учнів 9-11-х класів дозволяються до 22 години.

V.Вимоги до зовнішнього вигляду школярів

Демократичний підхід до зовнішнього вигляду школяра передбачає відсутність форми єдиного зразка, що дозволяє учневі реалізувати свою індивідуальність і неповторність. Але учень школи повинен мати відповідний зовнішній вигляд.

5.1. Кожен учень зобов’язаний з’явитися до школи чистим і охайно одягненим. Одяг повинен бути охайним, у ньому виключаються яскраві тони й орнаменти.

5.2. Учні не повинні носити прикраси, які заважають їм і відволікають увагу на уроці.

5.3. Під час перебування в школі забороняється користуватися косметикою.

5.4. На уроки фізкультури і заняття спортивних секцій учні приходять у спортивній формі.

5.5. На уроках трудового навчання учні повинні бути у спецодязі (халат – хлопці, косинка, фартух – дівчата).

5.6. На суботники та інші трудові справи учні приходять у робочому одязі.

VI. Правила взаємовідносин між учасниками освітнього процесу

6.1. Будь толерантною людиною.

6.2. Звертайся до інших тільки по імені.

6.3. Зрозумій, прийми, підтримай кожного.

6.4. Будь терпимий до інших. Не треба всіх любити, але терплячим до всіх будь обов’язково.

6.5. Завжди кажи правду.

6.6. Не перебивай того, хто говорить.

6.7. Якщо ти припустився грубості або безтактності, май мужність визнати свою помилку, попроси вибачення.

6.8. Не намагайся змінювати або перевиховувати інших. Набагато корисніше і безпечніше зайнятися самовихованням.

ПАМ’ЯТАЙТЕ: кожна людина така ж само яскрава і унікальна, як Ви. Приймайте її такою, якою вона є.

Намагайтеся знайти в людині позитивні риси. Вмійте бачити її переваги, і в стосунках з нею спробуйте опиратися саме на ці якості.

6.9. Майте мужність від щирого серця визнати свої помилки. Уникайте зазнайства і позування.

6.10. Вчиться володіти собою.

Гнів, дратівливість, злобність спотворюють людину.

Егоїзм – джерело багатьох конфліктів.

6.11. Пам’ятайте: перешкоди, які трапляються, – за для вашого розвитку.

6.12. Людина має необмежені можливості для самовдосконалення, причому в усіх галузях своєї життєдіяльності.

Усе в ваших руках!

Дані правила внутрішнього розпорядку є обов’язковими для виконання всіма учнями школи.